söndag 6 september 2009

Flå´t Gunnar!

Jag smet till Sjöbergen igår. Smet från ungar och andra familjemedlemmar. Smet dit helt enkelt. Det var skönt. Skönt att plocka bönor. Skönt att dricka termoste. Skönt att vara där nästan själv eftersom det precis hade varit en störtskur. Skönt att rensa ogräset på kryddplätten och på fältet nedanför. Och vilka fynd jag gjorde. Att jag hade gott om koriander det visste jag. Är det någon som vill ha korianderfrön att krydda sin mat med under vintern; det är bara att komma och hämta. Det jag inte visste var att det även växte senapskål på min lott. Den som gillar och vill ha är välkommen att hämta att fritt ta. De står kvar tills jag kommer dit nästa gång. Då tar jag bort dem. Jag tycker nämligen inte att det är en så väldigt god salladsväxt som många andra gör. Och så var det Gunnar. Nästa gång. När jag inte åker dit för att fly, då kommer jag höra av mig till dig så att du får se odlarplätten. Det lovar jag.

1 kommentar: