måndag 14 september 2009

sniglar och Kirskål

Nu ska ni få vad ni tål. Familjedag i Sjöbergen och storstilat besök av Gunnar! Kanelbullar och odlarprat. Och ivriga barn som gärna ville hjälpa till, slängde näv-vis med snigelgift på fel ställe. Familj som fick gå hem, Gunnar som gick också och jag som äntligen fick stilla mitt beroende. Greja på lotten. Det är som ett knark. Jag får abstinens när jag är utan det och jag mår som en, ja jag vet inte vad. Är det så här träningsknarkarna är också? I alla fall så la jag ut mera blöta tidningar på plätten vid krusbärsbusken, blandade med snigelgift. Klöv de största sniglarna, rensade bort snigelägg, hällde aspartansaft på myrorna. skördade lite bönor och gödslade squascharna och rafsade sen ihop mina saker och drog hem. Tänkte att det här med att ta bilder det får verkligen bli en annan gång. Det hinner jag inte det är för mycket roligt att göra här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar