torsdag 15 april 2010

Premiär

Idag testade jag nya cykelkärran och att vara ensam med båda barnen på lotten. Båda sakerna gick riktigt bra. Vi gjorde först en provrunda till Mariaplan på förmiddan med vår trollkärra. På eftermiddan efter vilan satte vi av upp mot Sjöbergen och jag kan säga att jag kommer att få motion. Jag inte bara gick i uppförsbackken, jag släpade upp den. Väl framme började vi gräva, och sen grävde vi och sen grävde vi mera. Och när vi andra väl hade gett upp då fick vi släpa bort Arild eftersom han inte ville sluta gräva. Lite hönserier på slutet och alla var glada. Sen raka vägen i badet efter middan och nu i säng. Imorgon drar jag till Stockholm. Utan barn.

6 kommentarer:

  1. Bara att inse att jag inte kommer kunna hinna odla något på landet i år igen... :-P Får tillfredsställa suget genom att slaviskt läsa din blogg i år! :-)

    SvaraRadera
  2. He he! Kanske vara med och sätta potatis om några veckor?

    SvaraRadera
  3. Kanske det. Bara avhandlingen är inlämnad så... Hm, jag har sandjord ute på landet. Idealiskt för potatis.

    SvaraRadera
  4. Amadine är min favoritsort. Köp sättpotais på kunstorget, där kan man ta en och en om man vill och en massa olika sorter. Skojigt om man är nörd. :-)

    SvaraRadera
  5. Kul att du är tillbaka på lotten och i bloggosfären! Vi har börjat nysta och konstaterat att inte alla 53 lökarna har tagit sig upp i dagsljuset. Fridens!

    SvaraRadera
  6. Ann, Stockholmmåndag, 10 maj, 2010

    Vad händer härnäst på lotten?

    SvaraRadera