onsdag 7 juli 2010

Semesterförberedelser

Trädgårdsfredag gav mig den egentligen så självklara idén att luckra riktigt ordentligt innan man ger sig från sin odling en längre tid. Det borde ju vara en självklarhet hela tiden men det har liksom inte blivit av. Men det bestämde jag mig för att göra idag. Ikväll menar jag. Jag skulle bara skörda och gallra lite först. Och nu kommer det intressanta. Nu har vi kommit så långt in på säsongen att det börjar ta rätt lång tid att skörda litegrann. Så det blev inte så mycket tid över till att luckra och greja. Fast jag gjorde det ändå, lite hafsigt sådär, men i alla fall. Och jag har rafsat i ogräset lite här och där, och ryckt upp alla kirskålsblommor. Det kändes skönt. Det ser genast mycket mer städat ut faktiskt. Och jag måste säga att som det ser ut nu så har jag fått lite stil på eländet. Om ett par veckor kommer jag väl sucka tungt igen. Men det är då det.

Med mig hem har jag fyra sorters sallad, sockerärter, morötter, palsternackor, lök, tre sorters potatis, rabarber, dill, ringblommor, och några nästanmogna vinbär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar