måndag 9 maj 2011

Barnkammare

Om jag ska kunna vabba som jag ska så ska jag få nån timma på kvällen i alla fall ute. Så nu är äntligen palsternacorna sådda. Och jag har gjort en barnkammare. Det är en tanke jag har haft länge men nu blev det av. Jag tog en av de nya pallkragarna och blandade jorden med en påse blomjord och så gjorde jag tolv smårutor. Dessa fyllde jag med diverse blomsterfrön. Ettåriga och fleråriga. Jag ska skriva ihop en lista en annan stund. När de kommit upp ska jag plantera ut dem i rabbater och i odlingarna, det kommer bli hur bra som helst. När det är tomt där sår jag något av allt det som ska sås i juli, det blir kanon. Egentligen borde man ha en sån här till grönsaker också så att man kan fylla i med nya planter där det inte har tagit sig. Men det får bli något annat år. Jag hoppas få återkomma redan imorgon. Vabberlivabb.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar