tisdag 24 maj 2011

Hoppas det inte är för kallt för bönor.

Hej och hallå, nu var det ett tag sen jag skrev känns det som. Det är mycket nu. Mycket annat. Och jag är fortfarande delvis på förberedelsestadiet. Men idag har jag fortsatt att rensa på ett hörn. Rivit Kirskål och grävt med grepen. Bönorna har kommit i jorden nu. Alla möjliga sorter och jag har märkt ut dem dåligt för etiketterna är på väg att ta slut. Men jag har försökt sätta de jag tror blir höga mot armeringsnätet och de låga i kanterna. Så får jag väl se om jag sått för tätt i år igen eller om det kommer funka. Och att det inte blir en för kall period nu för då blir det ingenting alls.

Nu är det bara sockerroten som ska planteras ut och gurkor och ett par squaschar till som ska sås. Sen är det underhåll, hallonplatsen och en massa annat att fixa med.

Sista maj tar politikerna beslut om det ska byggas hus på Sjöbergens odlarområde. Jag håller andan och hooppas att vi får vara kvar.

2 kommentarer:

  1. I hope you will be left alone, too, Ullis. You are obviously happy with your plot of garden and may it be fruitful* for a long time.

    *in English, includes vegetablefull. or a mixture.

    SvaraRadera
  2. David, dear onkel. I like that you are keeping an I on me :-) Yes Gardening makes me happy. Fruiful is a good word. /Ullis

    SvaraRadera