fredag 2 mars 2012

Det är som att ha födelsedag

Nu trillar fröerna in. Det är hur kul som helst och lätt upphetsande i en grävande bemärkelse. Tidigare i veckan kom det ett par sorters bönor, igår kom det dill och idag damp det ner alla fröerna från Runåbergs samt Chori-gi från en Sesamentusiast. Så nu vill jag sätta igång!

Jag vill gödsla och rensa rotogräs, jag vill gräva upp hela gamla kryddlandet och sätta ut fler odlingslådor. Jag vill rensa igenom alla gångar och köpa och hälla ut täckbark där. Jag vill så. Jag vill helt enkelt sätta igång. Ute skiner solen och jag vet att den värmer. Inne sitter jag och tar igen mig efter en magsjuka. Och än har inte jorden rett sig. Det blir till att ge sig till tåls. Säsongen står i startgroparna. Och det kommer bli så kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar