lördag 3 mars 2012

Säsongspremiär

Första greptaget i jorden. Nu har det varit premiär. Så tidigt det bara går. Den mesta jorden var frusen men en pallkrage, där var jorden lös och ledig och jag har varit där och grävt, rensat och fyllt på med kaninlort och halmströ.

Hela familjen kom med till Sjöbergen så grejeandet blev något upphackat (ha ha) av ivriga hjälpa-till-barn. Jag höll på att bli hysterisk. Vart jag än vände mig höll jag på att snubbla på ett barn. Det kändes som att de var hundra stycken fast de bara är två. Och det trampas på luckrad jord, det grävs och krattas och inte alltid precis där det ska. Någon får ett hysteriskt utbrott för att den inte får kliva in i den ruskigt vattensjuka gödselområdet och gräva. Helst med händerna. Men på det hela taget gick det ändå ganska bra. Jag grävde nämligen igenom årets första pallkrage och det känns sååå bra.

Ska faktiskt testså någon av mina asiatiska blad redan nu för att se om det funkar. Sen blir det mer gödsel och pyssel med jorden.

Skiner solen imorgon hoppas jag på att kunna sticka dit en stund själv. För att andas egen luft. Nu är det odlarsäsong igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar