lördag 25 juli 2009

Nya planer

Det blir aldrig färdigt. Det är hela grejen. Eftersom jag nu håller på att gräva upp de två röda vinbärsbuskarna "nere" på lotten och samtidigt får rensat bort en massa Kirskål och annat så dök det upp nya idéer om vad jag ska göra med de olika plättarna jag har. Och plätten bredvid ingången vid vinbärsbusken skulle bli en jättefin plats att ha en stol och ett bord på. Med lite stenplattor för att jämna till marken med. Istället för den blåa rabatt jag först hade tänkt mig. Och om jag då vänder upp gräsmattan i höst, då kan jag flytta hallonen dit till våren. Och då kan jag odla där hallonen nu står. Det blir jättebra. Tur att jag skriver ner det här för till våren då har jag glömt hur det var jag tänkte att jag ville ha det.

För övrigt börjar det bli dags att ta fänkålen nu. Hm, undrar just vad jag ska göra med den?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar