fredag 22 april 2011

Träskor

Jag har haft ett så delikat problem. Nu när det blivit varmt funkar det inte längre med gummistövlar och jag hade ingenting alls att ha på fötterna. Tills jag hittade mina gröna träskor. Vad glad jag blev. De är perfekta att ha i jordarbetet och ett sommarminne från i fjol då vi kolllade in Emmaus Björkå. Jag har inte gått i träskor sedan jag var liten.

Det här blir en påsk i Sjöbergets tecken. Med ett sånt här dunderväder är det svårt att låta bli. Och Arild är lika sugen som jag, han älskar att gräva, leta mask och skrota omkring. Yrla har lite kommit förbi den där entusiasmen men gugnorna i skogen lockar iallafall. Och jag blir frustrerad över att jag får så lite gjort när jag har barnasällskap så jag åker upp på kvällarna också och då jävlar får jag gjort. Jag gräver, rensar och planerar.

Men jag har ännu inte fått ett enda frö i jorden. Nåja innan helgen är slut ska det nog ha hunnit bli av. Fantastisk ledighet det här de kallar påsk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar