lördag 30 april 2011

Äntligen

Idag fick vi så äntligen lite frön i jorden. Jag och barnen tog en förmiddag tillsammans i värmen och vi vattnade, grävde och sådde. Jag fixade iordning en odlingsbädd till, vi satte potatisen, sådde morötter, haverrot, portulak och majrovor. Ja, jag vet att de borde såtts tidigare men en människa är inte mer än en människa och man kan inte böja sig blå. Det får bli som det blir. Det göttaste var att vi fick satt potatisen. I år har jag tre sorter, förutom några överblivna från förra året som jag hittade längst inne i kylen. Nåja, de nya är Amadine såklart. Min storfavorit. Blue Bell som är en ny potatissort som ska vara sen och lite ser ut som den har tyfus, den har tre färger på skalet. Och så satte jag sex stycken Minerva som ska vara en supertidig sort.Vi får väl se hur det blir på riktigt?

Nu är det bara resten kvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar