onsdag 2 juni 2010

Sommar!

Åhhh, vilken sommardag. Åhh, vad bra att jobba 90 procent och ha en dag ledigt med barnen. Åhh vad gött att leva. Förmiddan gick till förberedelser, pannkaksbak, barnabad, en tur till frissören (det behövdes verkligen), lunch och nu var vi inne på eftermiddan då vilade jag och Arild middag medan Yrla kollade "Fem myror är fler än fyra elefanter". Sen var det dags. Vi cyklade upp, nåja jag hasa upp cykeln för backen. Den är rätt grym den backen faktiskt, speciellt med två barn i en cykelkärra. Så när vi kommer fram mumsar vi medhavda jordgubbar, drack  saft och njöt av allt det gröna. Fåglarna kvittrade och livet är precis så bra som det kan vara en solig sommardag. En försmak av semestern kanske? Sen skulle vi så våra bönor men då började vi vattna. Och som vi vattnade. Arild med en pytteliten vattenkanna, Yrla med en liten hink och jag med stora gröna vattenkannan. Det är torrt i jorden nu. Så det behövdes verkligen. Skulle behöva sätta ut vattenspridaren en kväll och låta stå över natten men då får jag väl skäll av Karl-Elof igen :-) När vi hade vattnat länge och väl så började vi så och Yrla hjälpte mig jättebra. Arild grejade med vattnet och mina nybadade barn var ett minne blott. Men lika bra det. Alla var glada. Sen åt vi våra medhava pannkakor, grejade lite till och sen tröttnade Yrla och ville hem. Ungefär då kom Larsa från jobbet och vi åkte hem. En så himla mysig eftermiddag i solen. Ikväll blir det balkonghäng.

1 kommentar:

  1. Bra att bönorna äntligen blev satta. Men det här inlägget kommer jag mest minnas för det fina porträttet av en familj på en varm och solig sommardag! :-)

    SvaraRadera