måndag 14 juni 2010

Myggmedel

Om jag var troende skulle jag tacka gud för myggmedlet! Varför har jag inte tänkt på det tidigare? Jag har helt enkelt varit alltför gravid och ammande de senaste åren för att komma ihåg det basala hjälpmedlet myggmedel vid utomhusvistelse på sommarkvällar. Så mycket roligare det var att vara i Sjöbergen ikväll.

Jag hade tänkt gräva bort en del riktigt höga ogräs runt pallkragarna och i stora blomsterrabatten men det blev istället ett marktäckarprojekt som blev slutfört. Jag tror jag hade med mig fem pappkassar med gamla tidningar upp och nu har området runt stora vinbärsbusken blivit helt täckt med tidningar. Min förhoppning är att kirskål och annat ska ge upp och med en stor hög gödsel där så hoppas jag att jorden kan bli användbar igen om några år. Långsiktigt arbete det här.

Är det någon som vill ha min näva? Den är antingen blå eller lila, och säkert en gånger en gånger en meter. För stor för min lilla lott. Nån annan som är sugen så säg till snabbt. När jag tar tag i att göra i ordning i blomsterrabatten så åker den. 

Jag hade med mig massvis med rabarber hem, fyra sorters sallad och en bunta blommor. Men jag plockade inte min första vallmo, en röd vacker sak som stod och liksom lyste i skymmningsljuset när jag gick hem. Den hade vissnat innan jag kommit fram.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar