lördag 7 augusti 2010

bönor

Det är alltid lika spännande att komma till sin lilla odling när jag varit borta ett tag. Den här gången en dryg vecka. Och det knakar till. Maxad växtkraft.

Nu kunde jag skörda fyra fem sorters bönor samt några sockerärtor. Fast jag trodde att de var slut. Lök, morötter och potatis såklart. Haverrot och palsternacka. Och en barnahink med krusbär. Den här gången får det bli paj av dem tror jag. Men min squash är lite senare än de andras så de hade inte kommit ännu.

Och jag tar sats inför nästa stora projekt. Att gräva bort hallonsnåren. Det kommer att bli tungt, skitigt, och alldelles underbart. Sen åker gräsmattan. Och så borde jag ta ett plöj i kryddelen. Men det undrar jag om jag verkligen kommer att hinna innan säsongen är slut?

Jag har kommit fram till att om jag någongång kommer att flytta måste det bli till ett ställa där jag kan fortsätta odla. Det går inte längre att vara utan. Det går inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar