söndag 15 augusti 2010

Lagom stora projekt

Livet som småbarnsförälder innebär att det alltid finns mer att göra än vad man hinner med. Och lika är det med lotten. Därför är jag nu så ohemult stolt över att jag tänkte ut ett par projekt till mig och Yrla igår som vi kunde göra och så gjorde vi det. Och lite till. Det är verkligen så väldigt ovanligt att jag måste skriva om det.

Vi kollade om det fanns några glömda lökar att skörda och det fanns det. Tre stycken. Jag delade Ringblommorna i mindre bitar och la på jorden i en stor hög. Vi grävde upp den sista potatisen så att den inte skulle ligga i jorden och ruttna. Inte för att jag vet att den verkligen kommer att göra det men för säkerhets skull. Vi nöjesskördade lite mer bönor. Yrla hittade några fler vinbär att smaska på. Ja, vi fikade också såklart och snackade med odlargrannar. Och så sådde vi gröngödslingsväxter på lökplätten och där potatisarna har varit. Sen var det klart. Och sen rev vi loss gräs och la under squasharna också. Som bonus.

Och på köpet fick jag en kvittrande glad flicka igen. Lite ensamtid med sin mamma kan verkligen behövas efter första veckan på dagis och med en lillebror som skolas in. Han har fått mycket uppmärksmahet under veckan och igår fick Yrla sin egen dos.

Jag undrar bara när jag ska hinna gräva bort hallonsnåren?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar