lördag 23 maj 2009

Böööönor och squash

Det vankas värmebölja och nu måtte det ändå vara dags, tänkte jag. Tog en kvällstur efter läggningen och till rytmen av kvällens rave har jag nu sått mina bönor och mina squashar. Snacka om urbant odlarliv. Dock inte tillräckligt urbant för att slippa myggen. De börjar bli plågsamma när man är där om kvällarna nu. Och jag minns plötsligt varför jag inte brukade åka dit på kvällarna, trots lugnet och arbetsron.

Jag har satt mina plantor från senaste botaniskavändan. En nätnäva och en tolvgudarsblomma. Hittat några lökar i den övervuxna aklearabatten som jag också har flyttat samt satt luktärtorna och pionen jag fick av Madelene.

Men jag har inte flyttat de blommor jag behöver för att kunna täcka krusbärsrabatten med tidningar som jag har planerat. Nästa gång. Nästa gång.

Köpte prismor på IKEA som jag har satt upp i armeringsnätet där ärterna ska klättra. Det blev nog fint.

Jag hade med mig massor av sallad hem, rabarber som vår dagmamma ska få, samt doftande blågull som jag satt i en vas på köksbordet. Jag känner mig rik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar