söndag 31 maj 2009

Nästan för varmt

Hu vilken värme. Uj vad gött. Jag och Yrla tog oss en eftermiddag på lotten. Tänkte äntligen komma till skott med mitt projekt döda kirskålen vid krusbärsbusken.

Tog med mig en kasse tidningar och den räckte nästan. Yrla hjälpte till och det blev så bra. Fick en gurka och en paprika av en gammal arbetskamrat idag också, som också åkte ner i jorden. Grannarna var nojiga för torka och alla skulle vattna så jag kände trycket och drog fram vattenkannan jag med. Inte för att det gör så stor skillnad men jag fick prova att gödsla med mitt hemmagjorda nässelvatten. Det ska tydligen vara bra.

Det är fullt i jorden nu. Vet t ex inte var jag ska kunna trycka ner Lenas bönor? Som är det enda jag inte har sått nu. Jaja det löser sig.

Natt och sovdags.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar