tisdag 12 maj 2009

lite pill

Fick en kväll till. Gjorde inget särskilt tycker jag. Rensade lite ogräs kring jordgubbarna, kultiverade och rensade runt löken, jorden hade fått en skorpa. Slängde ut lite rädisefrön i en pallkrage och dill i en annan. Grävde ner de sista potatisarna. Sådde en liten rad morötter men glömde märka ut var så jag får se om de får stå kvar? Vattnade ingenting fast jag kanske borde. Såg att det ser rätt tomt ut uppe i kryddlandet. Men kom på att det är bra för...

...nu börjar nästa projekt ta form i mitt huvud. Nytt sätt att attackera ogräset under bärbuskarna. Ska prova att täcka marken med tjocka lager med tidningar. För att kunna göra det måste jag flytta de perenner och lökar som står på fel plats och innan allt är klart kan de gott stå i kryddlandet.

Hmm, vet inte hur mycket ork för det här jag kommer ha i år när jag ska jobba och allt? Får försöka ta hand om det jag har sått i första hand. Men planera går ju.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar